Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Table of Contents

Krótki opis usługi

Narzędzia pracy zespołowej to zintegrowana platforma do zarządzania projektami. Dzięki niej możliwe jest założenie własnego projektu w narzędziach do śledzenia i organizowania współpracy, takich jak: Confluence, JIRA i Stash oraz korzystanie z zaawansowanego systemu do tworzenia telekonferencji Adobe Connect. Usługa umożliwia także ustawienie uprawnień do korzystania z projektu dla skojarzonej grupy użytkowników.

Oferowane narzędzia są chętnie używane przez jedne z największych firm zajmujących się badaniami i rozwojem specjalistycznego oprogramowania, m.in. przez NASA oraz Audi.

Image Removed

Narzędzia współpracy i ich zastosowanie

 

Opis usługi

JIRA

...

to narzędzie do zarządzania zadaniami. Można używać go w obrębie zespołu, z którym dzielimy zadania. Narzędzie umożliwia realizację celów badawczych lub deweloperskich poprzez tworzenie zadań o określonych priorytetach, przypisanych do określonych osób z zespołu.

Confluence to narzędzie do zarządzania dokumentacją. Prosty interfejs sprawia, że łatwo można tworzyć i edytować strony zawierające przydatną dokumentację, np. dla zespołu naukowego lub deweloperskiego.

Stash to narzędzie pozwalające na śledzenie procesu powstawania oprogramowania, przydatne głównie osobom tworzącym kod.

Adobe Connect to aplikacja do zarządzania telekonferencjami. Dzięki niej użytkownicy mogą spotkać się, aby omówić interesujące ich kwestie w ramach prac zespołu naukowego.

Aktywacja usługi

Narzędzia współpracy należy aktywować w Katalogu Aplikacji (szczegółowa instrukcja: Usługi i aplikacje w PLGrid). Na usługę w Katalogu Aplikacji składają się 3 osobne usługi - aktywuje się każdą z osobna. 

Na narzędzia współpracy składają się następujące usługi:

Usługi i aplikacje w PLGrid

Widok Katalog Aplikacji, główny widok z usługami

Image Removed

Użycie

...

Korzystanie z usługi

W ramach Portalu Użytkownika PLGrid istnieje możliwość uruchomienia i dostosowania narzędzi współpracy w ramach jednego projektu. Opcję znajdują się w zakładce PROJEKTY.

Image Added

W zakładce "Projekty" znajduje się lista bieżących projektów z możliwością zarządzania nimi oraz opcja Dodaj nowy projekt.

Opcja wywołuje pola do uzupełnienia. Należy podać dane projektu oraz ustalić, w ramach jakiego zespołu naukowego dany projekt będzie realizowany.  

 

Image Added

Image Added

Dostęp do poszczególnych narzędzi w ramach danego projektu jest możliwy z widoku Zarządzanie projektami, gdzie znajdują się do nich linki lub pod adresami poszczególnych narzędzi w domenie "plgrid.pl".

Usługi dostępne są również pod adresami:

Jira: jira.plgrid.pl
Confluence: docs.plgrid.pl
Stash: git.plgrid.pl

...

Note

Każdy użytkownik może posiadać maksymalnie 3 aktywne projekty.

Prośby o każdy następny projekt należy kierować na Helpdesk z uzasadnieniem. Zastrzegamy sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia prośby, jeśli cel projektu nie ma związku z badaniami naukowymi, realizowanymi w ramach PLGrid przez Użytkownika.

Pomoc

Aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące korzystania z wymienionych Narzędzi Współpracy, należy

...

skorzystać z Pomocy (ikonka "?" w prawy górnym rogu) i wybrać opcję "Online Help".

Image Modified

 Uzyskiwanie Pomocy dla narzędzi Atlassian

...

 

2) w przypadku Adobe Connect posiłkować się dokumentacją w ramach Podręcznika Użytkownika. Można też skorzystać z pomocy dostępnej bezpośrednio w pokoju utworzonej konferencji - po wybraniu odpowiedniej opcji z rozwijalnego menu z zakładki "Help".

Image Removed

Uzyskiwanie pomocy dla Adobe Connect

...